Pärast sünnitust

Kuidas imetav ema loomulikul teel kaalust alla võtta saab?

Lõpuks ometi ilmus sinu ellu too kaua oodatud pisike! Aga vot, näed, endist figuuri tagasi ei saa, tee, mis teed. Loomulikult kurvastab see sind kui noort ema. Siiski-siiski – tunneli lõpus on paistmas valguskiir! Kui sa rinnaga toidad ja kulutad tööks enda kallal pool tundi iga päev, võid kindel olla, et juurdevõetud kilod hakkavad sulama lausa silmnähtavalt!
Niisiis, kuidas kõhnuda pärast sünnitust kõige lihtsamal ja loomulikumal kombel ilma erinevaid tablette, drooge ja salve kasutamata?
Rinnaga toitmine tagab väikelapsele tasakaalustatud ja ainuõige toidusedeli, tugevdab tema immuunsüsteemi ja soodustab ema ning lapse vahelise sideme teket. Aga mitte ainult! Rinnaga toitmine on ka võimalus kaotada raseduse ajal kogutud lisakilod kiiresti ja kerge vaevaga, praktiliselt erilisi lisapingutusi tegemata.
Esiteks, koos emapiimaga hävitab sinu lapsuke ka sinu kehast kaloreid, sest tal on ju vaja kasvada ja jõudu koguda. Seepärast on täiesti loomulik, et sa ise soovid sel ajal süüa rohkem kui tavaliselt.
Teiseks nõuab rinnaga toitmine emalt, et ta jälgiks, mida sööb – toit peaks soodustama rinnapiima teket, tuleks süüa lahjat liha, vältida praetud ja vürtsikaid toite, aga samuti selliseid tooteid, mis lapsel allergiat võivad esile kutsuda – kartulikrõpse, vorsti, magusaid gaseeritud jooke jne.
Kas sulle ei tundu, et tegemist ongi kõhnumist soosiva toidusedeliga?
Terve ja rõõmus tütreke-pojake on lisaboonus ja mõte sellele peaks küll sinus suutma motivatsiooni tekitada.
On loomulik, et pärast sünnitust võtab lapse eest hoolitsemine praktiliselt kogu sinu aja ja on veel palju muid koduseid tegemisi. Kuid regulaarset söömist ei tohi siiski unustada, sest on ju keeruline kõhnuda, kui pärast kõigi toimetuste tegemist ja lapse magama panekut tormad öösel hullunud pilgul külmkapi juurde ja kühveldad endale sisse kogu seal leiduva toiduvaru. Parem variant on siiski see, kui sööd 5-6 väiksemat portsjonit päeva jooksul ning õhtul piirad ennast, juues klaasi keefiri või näksides puuvilju.
Kui toidukordade vahel end siiski näljasena tunned, joo klaas gaseerimata vett või tassike rohelist teed, sest võib-olla annab näljatunne märku hoopiski organismi veepuudusest. Kui nälg ikka keeldub lahkumast, korralda endale väike vahepala puuviljade ja juurviljade näol.
Saledad reied ja pringi kõhu saavutad loomulikult füüsilise treeningu abil. Kindlasti on sul veel vara tõsta raskusi ja joosta maratoni, kuid mitmetunnised jalutuskäigud värskes õhus on kasulikud nii sulle endale kui ka lapsele. Ja üldjuhul ei annagi väike laps sulle võimalust vedeleda päevad läbi diivanil ning mõtiskleda teemal, kuidas oleks hea kaalust alla võtta. Kas siis väikelapse kandmine kõhukotis või lausa kätel polegi piisavalt hea jõuharjutus? Kusjuures raskus ju kasvab lakkamatult, sest sinu tibuke muutub päev-päevalt raskemaks. Miks mitte võimelda koos beebi või väikelapsega.
Niikaua kui laps on veel päris väike, on keeruline leida aega fitnessklubisse minekuks ning kõigil pole paraku seda võimalustki. Sellisel juhul aitavad päris lihtsad painduvusharjutused (Bodyfleks), mida võib vaadata Youtube’ist ning mille kohta võib internetist piisavalt pilte leida.
Võib-olla on sul kodus jooksulint olemas, sel juhul pole muud, kui juba kuu-poolteist pärast sünnitust iga vaba hetk sellel veeta. Usu – tulemused on head! Kui jooksulinti kodus pole, aga vahendid lubavad, muretse see. Kui laps kasvab, saad endale taas võimaldada nii basseinis kui ka aeroobikatrennis käimist.

Peamine on sünnitusjärgse liigsete kilodega võitlemises ikkagi omadus, millest sageli puudu kipub jääma – nimelt sihikindlus ja järjepidevus. Arstid ei soovita nädalas rohkem kaalust kaotada kui 250-500 grammi. Loomulikult saab iga naine üleliigsetest kilodest lahti erineval moel ja erinevas tempos. Kindel on aga see, et kui iga päev oma eesmärgile veidi aega pühendad, saad oma kaalu korrigeerida just sulle meeldivas suunas ja tempos. Peaasi on, et häälestud võidule ja usud, et sinu vaev tasub end ära ning loomulikult armastus selle väikese inimese vastu, kelle nimel sa pingutad. Terve emana, kes ei stressa oma liigsete kilode pärast, suudad pakkuda ka oma lapsele paremat elu.

Allikas: Internet

6 kommentaari

  1. Pingback: Ideaalne ema – müüt või reaalsus? | Perekool

  2. Ma tean nii neid, kes imetamise ajal alla võtsid, kui ka neid, kellel alles peale imetamise lõppu kaal kolinal alla langes. Ju on organismid erinevad.

  3. Ma loodan väga, et minu puhul aitab lisa kilode kaotamine peale imetamise lõppu,sest imetamise aegu ei ole kilod kuhugile kadunud kahjuks. Lootus sureb viimasena:)

  4. Irene Arutee-Naumov Vasta

    minul kaal hakkas tõusma peale sünnitust. väga hea on siin rääkida, et söö juurikaid ja söö tervislikult ja võimle ja tegele “rõõmsa” lapsega ja mina jaluta ning söö 5-6 korda päevas ja nii edasi..jutt on nii ilus, aga tegelikkus on täiesti teine..laps on rahulik ainult süles püstises asendis ja siis kui sa istud paigal j nii 4 kuud ja lapse kõrvalt ei pääse isegi mitte toaletti, siis on kaalulangetamine küll täiesti võimatu..loed neid artikleid ja mõtled, et kas m ikka kasvatan last?? äkki on koletis, kes saadeti mind tapma pikalt ja piinarikkalt?

  5. Triin Tomera Vasta

    See ikka oleneb vaga paljudest asjadest…esimese rasedusega votsin oma 15kg juurde ja ei saanud kaalu kuidagi alla, kuid peale teist rasedust kaalun sama palju kui teismeeas:) Ja mis koige huvitavam, sel ajal, kui kaaluga voitlesin, ei tarbinud ma absoluutselt magusat, lihtsalt laks suda pahaks selle peale, aga nuud olen suureks shokolaadi ja kohupiima fanniks saanud.

  6. imetamisest on tõesti abi.. võtsin rasedusega juurde 10 kilo ja kaotasin 18 kg 😀 ma olen parimas vormis absoluutselt..

Lisa oma kommentaar