Rasedus

Trenn suurendab nurisünnituse ohtu

Taani teadlased hoiatavad, et koormav trenn raseduse alguses võib kolmekordistada nurisünnituse riski, briti teadlased aga usuvad, et jooksmine ei ole siiski kahjulik.
Taanlaste hinnangul kujutavad endast ohtu sörkjooks ning palli- ja reketimängud, samuti treenimine üle seitsme tunni nädalas. Kuna nurisünnituse oht väheneb märgatavalt pärast 18. rasedusnädalat, ei leidnud ka siis teadlased enam seost trenni ja raseduse katkemise vahel. Mõned spordialad, sh ka ujumine, rasedusele ohtu ei kujutanud, kirjutab BBC.
Suurbritannia teadlased on aga väljendanud kahtlust jooksmise kahjulikkuse suhtes. Nende sõnul pole selles midagi halba ja eelkõige tuleks vältida spordialasid, milles suur koormus langeb kõhule või milles kõht võib kannatada saada.
Üldiselt soovitatakse naistel jätkata sportimist kogu raseduse vältel, kui enesetunne seda lubab. Naised, kes enne rasedust trenni pole teinud, peaksid hoiduma suurt pingutust nõudvast trennist ja piirduma kerge füüsilise koormusega.
Treenimine raseduse ajal tugevdab südameveresoonkonda ja parandab lihaste vastupidavust.
Lõuna-Taani ülikooli teadlaste uuringus osales 90 000 naist.
Toimetas: Tiina Luht

1 kommentaar

  1. Pingback: Nurisünnituse tagamaadest | Perekool

Lisa oma kommentaar