Sünnitus

6 strateegiat sünnitusjärgse depressiooni vältimiseks

Terve lapseooteaeg – kaasaarvatud rasedus, sünnitus ja sünnitusjärgne periood – on suurte nii psühholoogiliste kui füüsiliste muutuste aeg, mil naised vajad rohkem toetust.
Raseduse ajal võivad sind tabada suuremad tujukõikumised, mis ei tulene vaid hormoonidest ja füüsilistest, vaid ka psühholoogilistest muutustest. Sageneda võivad depressioonihood.
Palju sõltub sellest, milline on sinu jaoks raseduse emotsionaalne tähtsus, kuidas sa suhtud oma füüsilisse minapilti, kes sulle toeks on, ning loomulikult sellest, kui hästi sa terve raseduse jooksul oma füüsilise ja vaimse poole eest hoolt kannad. Et viimast võimalikult hästi teha, pea meeles järgnevat kuut nõuanne.
1. Vaata enda sisse. Rasedusega kaasneb sinul kui emal ja kui naisel psühholoogiline kohustus sünnitada siia ilm uus isiksus. Et see õnnestuks, pead muuhulgas oskama toime tulla raseduseaegse depressiooniga. See oskus tagab ka õnnelikuma emaduspõlve. Küsi endalt: Kas oled emaduseks valmis? Mis sa arvad, milline ema sinust saab? Mida sa enim ootad?
2. Uuri oma perekonna ajalugu. Ema-tütre suhted, suhted õdede-vendadega ning sinu partnerlus-abielusuhe mängivad sinu psühholoogilises ettevalmistuses suurt rolli. Mõnikord nimetatakse sünnitusjärgse depressiooni ravimist  “lastetoast kollide väljaajamiseks”. See termin viitab lapsepõlveaegsele valule, mida tuleb endale teavustada, et see ei kanduks üle sinu ja su lapse vahelistele suhetele. Sünnitusjärgsele depressioonile eelneb sageli raseduseaegne depressioon, mille põhjuseks on tihti hirm eessesivate muutuste ees. Küsi endalt: Milline on/oli sinu suhe oma emaga? Kuidas sa tahad oma last kasvatada? Kas see erineb või on sarnane sinu enda kasvatusele? Mis on sinu peamised hirmud?
3. Suhtu oma vajadustesse tõsiselt. See aitab sul emaduse ajal oma vajadusi mõista. Hoolitse enda eest, otsides abi ning püüdes ette näha, mil määral peaksid pärast lapse sündi abi vajama, ükskõik kas siis majapidamistöödes või peresuhetega seonduvates asjades. Küsi endalt: mida sa laps eest hoolitsemiseks vajad? Millest pead sa lapse sündides loobuma?
4. Hoidke kokku. On kaks sünnitusjärgset depressiooni soodustavat tegurit, mis mõjutavad ka rasedust — abieluga seotud ebakõlad ning soovimatu rasedus. Kui paarid ei hoia kokku, võib tulemuseks olla sünnitusjärgne kriis, mis süvendab depressiooni. Küsi endalt: Kas sul on oma partneri täielik toetus? Mis sa arvad, millised lapsevanemad teist saavad?
5. Ära häbene professionaalse abi otsimist. Ära looda, et rasedusega kaasnevad hormoonid leevendavad juba eelnevat, pikka aega kestnud depressiooni. Emaks saamine on liiga alahinnatud eluline muutus ning seega on emotsionaalne toetus sageli ebapiisav. Nõustamine võib depressioonist jagu saamisel saada äärmiselt oluliseks.
6. Ära viivita! Vaata enese sisse ning aruta eesseisvaid muutusi oma partneriga. Ära unusta, et sellega võib kaasneda tõsine eneseanalüüs ja oma lapsepõlveaegsete traumade avastamine. Looge endi ettekujutustele vastav perekond üheskoos.
Allikas: www.ivillage.com

Lisa oma kommentaar