Rasedus

Mida rase sööma peaks?

Mida ja kui palju peaks sööma tulevane ema, kas kahe eest?
Ameerika günekoloogide ja sünnitusarstide ülikooli andmetel peavad rasedad naised tõstma viie põhilise toidugrupi tarbimist, vahendab Õhtuleht.
Vaja oleks:

  • 3-4 portsjonit puu- ja köögivilju.
  • 9 portsjonit täisteraleiba, maisihelbeid, riisi või pastat energiaks.
  • 3 portsjonit piima, jogurtit ja juustu kaltsiumiks.
  • 3 portsjonit piima, kodulinnuliha, kala, muna, pähkleid, kuivatatud ube ja herneid proteiiniks.

Tasakaalustatud dieet on parim moodus toitainete saamiseks, kuid ka toidulisandid võivad olla vajalikud. Rase naine peaks tarbima toidulisandeid vaid arsti soovitusel. Toidulisandid ei asenda tervislikku dieeti, vaid kindlustavad seda, et naine saaks piisavalt päevaseid toitaineid.
Mida vaja, miks ja kust leiab?
A-vitamiin ja beeta-karoteen, aitavad luudel ja hammastel kasvada. Maks, piim, muna, porgand, spinat, rohelised ja kollased köögiviljad, brokoli, kartul, kõrvits, kollased puuviljad.
D-vitamiin, aitab kehal kasutada kaltsiumit ja fosforit, aitab luid ja hambaid tugevdada. Piim, rasvased kalad, päike.
E-vitamiin, aitab kehal moodustada ja kasutada punaseid vereliblesid ja lihaseid. Köögiviljaõli, pähklid, spinat.
C-vitamiin, antioksüdant, mis kaitseb kudesid kahjustuste eest ja aitab raual kehasse imenduda, aitab immuunsust tugevdada. Tsitruselised puuviljad, paprika, rohelised oad, maasikad, papaia, kartul, brokoli, tomat.
Kaltsium, loob tugevad luud ja hambad, aitab ennetada veretrombe, aitab lihaste- ja närvifunktsioonidele kaasa. Jogurt, piim, soja-piim, kaltsiumirikkad mahlad ja leivad.
Raud, aitab hemoglobiini loomisele kaasa, ennetab aneemiat, madalat sünnikaalu ja enneaegset sünnitust. Veiseliha, sealiha, kuivatatud oad, spinat, kuivatatud puuviljad.
Proteiin, aitab aminohappete loomisele kaasa, parandab rakke. Enamikud loomsed toidud, liha, linnuliha, munad, piimatooted, oad, läätsed, pähklid.
Tsink, aitab toota insuliini ja ensüüme. Punased lihad, linnuliha, oad, täisteratooted, austrid, piimatooted.
Allikas: Õhtuleht

Lisa oma kommentaar