Kas paremaid tulemusi õppetöös saavutab laps, kes istub rohkem õpikute ja arvuti taga, et teadmisi ammutada? Või hoopiski see, kes teeb päevas tund aega mõõdukalt trenni?
Hollandi teadlased analüüsisid süstemaatiliselt varasemaid uuringutulemusi ning väidavad, et kehaliselt aktiivsete laste õpitulemused on paremad. Uuringutulemusi hakati üle vaatama just seetõttu, et kardeti heade hinnete jahil olevate õpilaste kehalise koormuse vähenemist. Analüüsiti ligemale 12 000 vanuses 6 – 18-aastase varasemates uuringutes osalenu kehalise aktiivsuse ja õpitulemuste seoseid.
Teadlased leidsid, et suurem kehaline koormus soodustab laste ja noorte paremaid õpitulemusi. Ilmselt on füüsilise aktiivsuse positiivne mõju tunnetusprotsessidele tingitud suurenenud vere- ja hapnikuvoolust ajju. Tõusev noradrenaliini ja endorfiinide tase vähendab stressi ja parandab meeleolu, see omakorda aitab luua uusi närvirakke ja toetab uute seoste loomist ajurakkude vahel.
Niisiis – tunnike trenni päevas mitte ei varasta väärtuslikku õpiaega, vaid soodustab igati uute teadmiste omandamist.
Allikas: ERR
Vaba aeg