Beebi

Nipid, mis magamamineku lihtsamaks muudavad

Õhtune aeg on lõõgastumiseks

Väga oluline on, et lapsel kujuneks välja õige unerutiin. Kindlal ajal magamaminek ja uinumist soodustavad tegevused on olulised rahuliku une tagamisel.
Jälgi, mida lapsele süüa ja juua annad
Suured õhtusöögid enne uinumist võivad raskendada lapse uinumist. Anna aega organismile seedimiseks enne uinumist.
Ära paku lapsele ennem magama jäämist maiustusi, samuti kofeiini sisaldavaid tooteid vähemalt 6 tundi enne uinumist.
Rahu ja vaikus
Väldi aktiivsust pärast õhtusööki. Õhtu ei ole aeg aktiivseks mänguks ega müramiseks.
Õhtune aeg on lõõgastumiseks, laulude laulmiseks, muusika kuulamiseks ja päevasündmuste üle arutlemiseks.
Teavita varakult
Anna lapsele varakult teada magamaminekust, olgu selleni kas 5-minutit või tund aega. See õpetab last aega hindama ja lõpetama käimasolevad tegevused õigeaegselt.

Muuda lapse tuba mõnusaks
Sinu lapse tuba peaks olema koht , kus ta tunneb end turvaliselt, rõõmsalt ning vabalt ehk koht, kus ta tahab aega veeta. Temperatuur toas peaks olema mõnus, mitte liiga soe ega liiga jahe. Tema riided ja tekid peaksid võimaldama mugavat liikumist.

Ei televiisorile ja arvutile lapse toas
Uuringud on näidanud, et lapsed kelle toas asub elektroonika (televiisor, arvuti), magavad halvemini kui lapsed , kelle toas neid ei ole. See võib tuleneda ka sellest, et lapsed näksivad televiisori ees ka rohkem maiustusi, mis ei lase õigeaegselt uinuda.
Parim lahendus on elektroonilised seadmed toast eemaldada, kui see ei ole võimalik siis peaks kehtestama ranged ajalised reeglid.
Seadista uneaja rutiin
Loo rutiin, mis oleks lapsele nauditav ning assotsieeruv uneajaga. See võiks olla igal õhtul ühtne aeg (näiteks 20-30 minutit) ning võiks sisaldada toiminguid, mis on teie ja lapse jaoks oluline (vannitamine, õhtujutt, kallistamine, tulede kustutamine,head- ööd soovimine).
Rahustav raamat on ideaalne viis tekitada mõnusat naudingut teis mõlemas ennem uinumist.
Allikas: Parents.com
 

Lisa oma kommentaar