Teismeline

Hea une saladus

Tee mõned korrektiivid oma unerežiimis ja sa oled taas puhanud.

Oled proovinud teha kõike, et jääda uniseks ja magada terve öö mõnusat ja kosutavat und, aga see ei anna tulemusi –  hommikul ärgates oled väsinud ja tujukas.
Mida teha, et olla hommikul puhanud ja värske? Kui sul just ei ole väljaravimatut uneprobleemi, siis alljärgnevalt mõned soovitused, kuidas oma ööuni paremaks muuta, sest magamatus on ohuallikaks ülejäänud tervislikule seisundile.
Magamisrütm
Keha elab sisemise kella järgi. Väga oluline hea une allikas on see, kui sul on kindel ööune rütm. Kellaaegadest peaksid kindlasti  kinni pidama. Kindel ööpäevane rütm  annab ajule märku, millal peaks unerežiimile minema või millal  ärkama.
Füüsiline treening
Tee trenni, kuid mitte vahetult enne uinumist. Füüsiline treening on oluline, sest see aitab toota sügavat und. Eriti hea puhkus on see ajule juhul, kui teed vaimset tööd. Füüsilise treeningu kestel voolab meie kehast läbi adrenaliini ja endorfiinide kogum, mis annab jõulise energialaengu. Keha maharahunemiseks kulub vähemalt kaks tundi.
Alkohol
Alkohol ei ole lahendus, saavutamaks sügavat und. Tõsi, alkohol muudab su uniseks või isegi tekitab minestuselaadse seisundi. Kui keha hakkab puhastuma ja alkoholi tase organismis langeb, siis on sellel hoopis stimuleeriv efekt – ta äratab sind enneaegselt. Väldi alkoholi tarvitamist 4-6 h enne magama minemist.

Võta aega iseendale ja oma lähedastele, tunne rõõmu ja liigu värskes õhus.


Suitsetamine
Suitsetamine ei soodusta samuti head und. Kuigi sulle tundub, et oled pärast suitsu rahulikum, siis tegelikkuses on sellel hoopis vastupidine efekt.

Energiat andvad joogid-maiustused
Väldi kohvi, soovitatavalt 4-6 h enne uinumist. Kohv, tee, energiajoogid ja ärgem unustagem – ka šokolaad –  raskendavad uinumist.

Õhtusöök
Kui tunned  enne ööund nälga, joo väike klaas sooja piima või söö üks banaan. Mõlemad sisaldavad trüptofaani, kasulikku aminohapet, mis soodustab und. Hoia eemale rasvasest, vürtsikast ja magusast toidust.
Samuti ei ole soovitatav juua 2 tundi enne voodisse pugemist  vedelikke. Öösel WC-s käimine rikub unerütmi.
Maga nagu nott
Hea une saladuseks võib veel pidada head madratsit. See peab olema just sinule sobiva pehmuse või kõvadusega. Investeeri oma unesse!
Stopp televiisorile ja tööprobleemide lahendamisele…
…õhtul kodus. Lõpeta televiisori vaatamine ja  tööasjadele mõtlemine sellel ajal, kui peaksid puhkama. Kui miski sind siiski vaevab või sul tärkab mõni hea idee,  kirjuta see üles ja tegele sellega järgmisel päeval, kui oled puhanud.
Võta aega iseendale
Leia omale hobi, tegele peale tööpäeva iseenda ja oma lähedastega. Käi jalutamas, toitu tervislikult, naera, loe raamatut ning hinga piisavalt värsket õhku.
Küll see uni siis ka hea ja magus tuleb!

Lisa oma kommentaar